همشهری آنلاین: ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا باعث شد تا ۳۱۰ نفر از زائران خانه خدا کشته شوند؛ ۱۲ کشته و ۲۴ زخمی هم ایرانی هستند. معاون وزیر امور خارجه ایران، رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خبرها و نظرهایی دارند:

منا

به گزارش خبرگزاری صداسیما، منابع خبری با اشاره به بی تدبیری و بی کفایتی مشهود برگزارکنندگان حج امسال در عربستان سعودی اعلام کردند: تا کنون بر اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا ۳۱۰ نفر از زائران خانه خدا کشته شدند؛ ۱۲ کشته و ۲۴ زخمی ایرانی هستند.

امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه گفت: بی تدبیری مقامات ذیربط عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج، غیر قابل اغماض است.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت هم اعلام کرد: تعداد مجروحان بیش از 1500 نفر است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مستقر درمکه مکرمه آمار اولیه زایران ایرانی کشته شده در حادثه امروز رمی جمرات در مکه مکرمه را 12 نفر و مجروحان شناسایی شده را 24 تن اعلام کرد.

دکتر سیدعلی مرعشی افزود: همه امکانات حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای امدادرسانی هرچه سریعتر به زایران مصدوم و شناسایی حادثه دیدگان بسیج شده است.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه هم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از تشکیل ستاد ویژه پیگیری و رسیدگی فوری به وضع حجاج ایرانی حادثه منا در این وزارتخانه خبر داد.

وی گفت: سفارت و سرکنسولگری، سازمان حج و زیارت و همه دستگاه های ذیربط کشورمان در مکه مکرمه نیز با مدیریت مستقیم نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در حال رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان هستند.

وی مقامات عربستان سعودی را مسئول این حادثه دانست و تاکید کرد: آنان باید فوراً اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود و تأمین امنیت کامل زوار به عمل آورند.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: بی تدبیری مقامات ذیربط عربستان سعودی در تأمین امنیت حجاج، غیر قابل اغماض است.

گزارش‌ها حاکی است: نیروهای امدادی و بیمارستانی در مکه بسیج شده اند، ازدحام شدید جمعیت در رمی جمرات کار امداد رسانی را دشوار کرده است ، هنوز خبری از هویت کشته شدگان منتشر نشده است.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت ضمن اعلام این که تعداد مجروحان بیش از 1500 نفر است ، گفت: کسب هر گونه اطلاعات از هویت حادثه دیدگان ازدحام در مسیر رمی جمرات درمنا ادامه دارد.

کد خبر 308304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha